Download PDF Print deze pagina

Praktische informatie

Welkom in ons netwerk!

Gefeliciteerd met je nieuwe IrisCall abonnement! We willen je graag bedanken om te kiezen voor ons sterke netwerk. Daarom geven we je graag een woordje uitleg bij je simkaart.

De simkaart is het kleine kaartje dat je in je gsm moet stoppen om netwerkbereik te krijgen. Heb je een normale-, micro- of nano-sim, dit is allemaal mogelijk. Onze simkaart is ervoor voorzien om het juiste formaat uit te duwen.

Uiteraard is de simkaart nog niet standaard actief het nummer op. De simkaart moet nog doorgegeven worden naar support@iriscall.be. Indien je gekozen hebt om je nummer te behouden zal binnen de 48 uur je bereik op je oude kaart wegvallen en mag je de nieuwe insteken. Indien je gekozen hebt voor een nieuw nummer kan je de simkaart in een gsmtoestel stoppen. Deze zal na activatie verbinding maken met het netwerk.

De pincode van je simkaart is standaard 1111. Indien je deze code wenst te veranderen, kan je dit doen door 4 keer de verkeerde pincode in te geven. Je toestel gaat dan vragen naar de puk-code. Deze kan je vinden op het kaartje waaruit je de simkaart hebt gedrukt. Dan gaat je toestel vragen naar de nieuwe pincode.

Hopelijk is dit voldoende info voor jou, aarzel niet om contact met ons op te nemen indien je verdere vragen hebt.

Met vriendelijke groeten,

Het IrisCall team

Info@iriscall.be




Belangrijke instellingen

Voicemail - Om uw voicemail af te luisteren kunt u 1233 bellen. De eerste keer dat u belt kunt u de voicemail instellen.

Data – Indien uw toestel geschikt is voor data kunt u in Nederland en in de EU direct gebruikt maken van data. Op sommige apparaten moet u de APN mogelijk handmatig toevoegen om verbinding te maken met internet. Kies als Toegangspunt/ Access Point/ APN: web.be.

Telefoonboek - Mocht u telefoonnummers op uw simkaart hebben opgeslagen, dan adviseren wij u deze vooraf naar uw toestel te kopiëren zodat deze niet verloren gaan. Raadpleeg hiervoor de gebruiksaanwijzing van uw toestel.


Verbinden met ons netwerk?

Om toegang te krijgen tot ons internet netwerk zijn er een aantal instellingen nodig in je toestel. Hierbij kort enkele instructies voor Android en IOS toestellen.

Push bericht
Android
1
Ga naar instellingen en druk hier op “meer”
2
Kies dan voor Mobiel netwerk
3
Kies hier voor “namen toegangspunten”
4
Voeg hier een toegangspunt toe
5
Vul volgende gegevens in:
Naam toegangspunt: united (in kleine letters)
APN: web.be
gebruikersnaam: web
Paswoord: web
Apple
1
Ga naar instellingen/settings
2
Kies voor het menu mobiele data
3
Vul volgende gegevens in:
APN: web.be
gebruikersnaam: web
Paswoord web
Vul dit lager ook nog eens in bij PERSOONLIJKE HOTSPOT
Verlaat nu gewoon het menu